دندان عقل و ارتودنسی – آیا کشیدن دندان عقل برای ارتودنسی لازم است ؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 4 آبان 1400
بازدید : 322
نویسنده : mozhgan

رابطه دندان عقل با ارتودنسی دندان چگونه است ؟ اگر از بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران این سوال را بپرسید اینگونه یه شما جواب خواهد داد: دندان عقل یا مولر سوم آخرین دندانی است که در قوس دندانی ظاهر می شود. به طور معمول سنین 17  تا 22 سالگی را محدوده ظاهر شدن این دندان  می دانند. اگرچه در بسیاری از افرادی که تمام دندان های دائمی خود را در آورده اند و سن جوانی را هم پشت سر گذاشته اند ، افرادی هستند که هنوز دندان عقل آنها رویش نکرده است. اگر رشد فک ناکافی باشد و یا فرد مبتلا به کم خونی باشد در این صورت دندان عقل او نهفته باقی خواهد ماند. دندان هایی که در مدت زمان معقول ظاهر نشده  و تکمیل نشده اند نهفته نام دارند..

بیشتربخوانید... ارتودنسی خوبه یا بد؟

اتهام به دندان عقل برای بروز مشکلات

بسیاری از افراد دندان عقل را متهم به  بروز مشکلات سایر دندان های خود دانسته اند. چون این دندان آخرین دندانی است که در قوس دندانی هر فردی ظاهر می شود. دلیل دیگری  که باعث اتهام به مشکل ساز بودن دندان عقل می دانند حرکت آن و اعمال فشار بر دیگر دندان ها است. هنگامی که  این دندان تلاش می کند جای خود را به بیرون پیدا نماید . این امر می تواند مسئول حرکت دیگر دندان ها و افزایش ازدحام دندان و چرخش دیگر  دندان های قدامی شود.

بیشتربخوانید... متخصص ترمیم و زیبایی دندان

آیا تمامی دندان های عقل نیاز به کشیدن دارند؟

 گاهی اوقات یک دندان عقل به تنهایی مشکل ساز به نظر می رسد. این دندان باید کشیده شود. در این میان بهتر است بدانیم که تصمیم گیری برای خارج کردن دندان مولر سوم از دهان را بهتر است به پایان کار ارتودنسی بیندازیم.

 تاثیر دندان عقل بر ثبات دندان

 ازدحام دندان ها در برخی از افراد جوان پس از پایان درمان ارتودنسی یک پدیده طبیعی و اجتناب ناپذیر در طول سال است. سن افراد در این پدیده ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. ثبات دندان ها پس از درمان ارتودنسی بستگی فراوانی به سن افراد دارد.

لزوم کشیدن دندان عقل برای درمان ارتودنسی

متخصص ارتودنسی شما در بررسی های اولیه و با کمک گرفتن از تصاویر رادیولوژی تشخیص می دهد که آیا ضرورتی برای کشیدن دندان عقل از دهان وجود دارد یا نه . گاهی شلوغی  و ازدحام دندان ها  به قدری زیاد است که متخصص ارتودنسی شما چاره ای جز خارج کردن دندان عقل از دهان شما ندارد .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی( ایمپلنت و بریج دندان ، دندانپزشکی اطفال، دندانپزشکی بارداری و...) به سایت دندانپزشکی ما مراجعه کنید.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com